Bedre kjemisk reaksjonskontroll, balansert forsterkende effekt og bedret dispersjon av fyll.
1 Testene ble utført av TÜV SÜD på forespørsel av Bridgestone i juni 2022 ved anlegget ATP Papenburg (Tyskland) og våttestene på Bridgestone EUPG (Italia) med BMW 520i og BMW 530d med dekkstørrelse 245/45 R18 100Y XL. Turanza 6 sammenlignet med ytelsen til hovedkonkurrentene i samme kategori: CONTINENTAL Premium Contact 6, MICHELIN Primacy 4+, PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) rapportnr. [713263409]. VANNPLANING I SVING, rangering: BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (96,9 %), CONTINENTAL Premium Contact 6 (92,0 %), MICHELIN Primacy 4+ (90,2 %). VANNPLANING RETT LINJE, rangering: CONTINENTAL Premium Contact 6 (100,2 %), BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (98,9 %), MICHELIN Primacy 4+ (98,5 %). VÅTGREP I SVING, rangering: BRIDGESTONE TURANZA 6 (100,0 %) CONTINENTAL Premium Contact 6 (97,0 %), MICHELIN Primacy 4+ (95,1 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (93,3 %). VÅTBREMSING (DIAM. BEREGN. Nedbremsingslengde [m] 80-20 km/t) rangering: CONTINENTAL Premium Contact 6 (33.0), BRIDGESTONE Turanza 6 (33.7), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (34.4), MICHELIN Primacy 4+ (36.0).
2På grunnlag av intern referanse Turanza 6 kontra Turanza T005 (ref. størr. 205/55 R16).
*ENLITEN er teknologi som gir dekket en ytelse som er best i sin klasse og et skritt mot bærekraft sammenlignet med tidligere generasjoner.
Bedre kjemisk reaksjonskontroll, balansert forsterkende effekt og bedret dispersjon av fyll.
Den har en låsemekanisme som øker stivheten i
mønsteret og bedrer grepet sammenlignet med forrige modell.
Bidrar til å bedre grepet på vått underlag, ved å føre vannet bort fra undersiden av dekket slik at vannplaning minimeres.
Takket være lavere mål for trådene i kropp og slitebane, kan Turanza 6 kjøre lengre med mindre energi, grunnet mindre rullemotstand. Den autodynamiske formen på sikkerhetsskjermen beskytter dekket ved skarpe svinger og reduserer motkreftene.